חיפוש
  • Erez Haim

המרדף אחרי הפריים המושלם

לפני כמה שנים טובות יצרתי קשר עם אחת מצלמות האדריכלות המובילות בעולם בשם Tess Kelly. באחת מההתכתבויות שלנו שאלתי אותה, איך אני מגיע לשם? מה אני צריך לעשות כדי להגיע לפריימים מהפנטים ומרגשים?

היא כתבה לי שהדבר הראשון זה ניסיון, מכל פרוייקט שתצלם תלמד משהו עד שיהיו לך מספיק כלים וידע, בנוסף תמיד תחפש מה אהבת באותם פריימים מנצחים? מה ריגש אותך? מה הסיפור שהצלם ניסה להעביר? שים לב לכל פרט ופרט תנתח, תלמד ותיישם אצלך.


היום, אחרי כמה שנים טובות של עשייה, אני מבין טוב יותר כמה עומק יש בדבר הזה שנקרא צילום אדריכלי. כמה משקל יש לדקויות, לתשומת לב, לבניית פריימיים, לעריכה מחמיאה, לבניית סיפור, להבנה של צרכי הלקוח ועוד...

בפוסט הזה ארצה לשתף אתכם במקצת מהנקודות שהופכות פריים רגיל לפריים מנצח.


יום צילום הוא בהחלט יום מרגש, זה השיא של עבודה מייגעת של האדריכל/ מעצב. הרגע בו אפשר להראות לעולם את היצירה. חוץ מההתרגשות יש לעיתים לחץ. אם זה בגלל שזה הצילומים הראשונים שלך, או אולי סוג הפרוייקט שחשוב במיוחד, או ההכנות הרבות שנדרשו לקראת הצילומים, חוסר בשעות שינה, הלחץ ממה מחכה לי עוד להמשך היום. וכו'.


אני מאמין שיום צילום בו מפלס הלחץ נמוך או לא קיים מביא איתו חופש ויצירתיות של המעצב/ אדריכל וגם כמובן חופש יצירתי לי כצלם. הניסיון שרכשתי עוזר לי לבנות את הקצב הנכון לצילום, כך שנספיק לצלם את כל מה שתכננו בזמן. לשים לב לכל פרט בפרט בחלל המצולם, ואם יש צורך לבצע התאמות שיחזקו את הפריים. וכמובן להיות שם עבורכם לכל התייעצות ושאלה שקשורה לעיצוב, לסידור החלל לבניית הפריימים ועוד. מבחינתי יש לנו מטרה משותפת, לייצר את הפריימים המנצחים. אגב, אני תמיד משתדל לעבוד עם מוסיקה. זה בהחלט עוזר להכנס לקצב, להשתחרר ולהנות מהעשייה.


הדבר המרכזי הוא כמובן הנושא המצולם, המבנה, החלל, הפריטים המעוצבים שמיצרים שפה משותפת. ותפקידי בכל פריים ופריים למצוא את הסיפור הנכון. לצלם שהתאורה נכונה, שהפריטים מונחים בצורה נכונה בפריים, שרואים את כל מה שצריך לראות, שמייצרים רמיזה להמשך הפריים, שאין חלקים בפריים שמייצרים בעייתיות לדוג' עוויתות, איזורים שרופים, הברקות חזקות מדי, עומס, דלילות, חוסר איזון, צילום שמחמיא לאזור המצולם, ועוד.


חלק מהדברים הם מובנים בחלל ולא תמיד יש לנו מה לעשות, פגמים פיזים, צורת המבנה או הפריטים במבנה, עומס בתנועת אנשים, בעיות תאורה קיצוניות ועוד. במקרים כאלה שיש מצב נתון בעייתי, צריך לתת את הפתרונות הכי טובים בשטח וכמובן לגבות בפתרונות בשלבי העריכה על מנת למזער או להעלים את הבעיה ולייצר פריים מאוזן ומרגש.

רוב הבעיות ניתנות לטיפול בזמן הצילום או בשלב העריכה, לדוגמה: אור לא מאוזן, השתקפויות קשות, פריטים שקרובים מדי לעדשה ועלולים ליצר עוויתות, תנועת אנשים או רכבים, פגמים בחלל המצולם וכו'.


ושמסתיים החלק העיקרי שנקרא הצילום, מתגלה חלק עיקרי לא פחות, שלב העריכה.

שלב העריכה, הוא לטעמי שלב מאוד קריטי לתוצאה הסופית, ופה נמדד הצלם אף יותר מהחלק הראשון.

המטרה הסופית שאני רואה לנגד עיני זה פריים נקי ומאוזן, כזה שיודע להעביר עומק וסיפור בלי הפרעות מיותרות.

פריים מרגש, כזה שידע למכור ולשווק נכון את עבודותכם בצורה מדוייקת.

כל תמונה עוברת סדרה שלמה של עריכה, הכוללת בין היתר, איזון צבעים, ישור, טיפול בליקויים, הצללות, כניסות אור, טיפול בטקסטורות, פוטושופ, אחידות בפרוייקט כולו ועוד.


ושכל הקסם הזה קורה, שכל הנקודות מתחברות, שהמקום מעוצב בצורה מדוייקת, שהפריימים מייצרים רגש. אז הפיצוץ נוצר.

אותי זה מרגש בכל פעם מחדש.



רוצים להפוך חלום למציאות, אני כאן עבורכם.



33 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול