חיפוש
  • Erez Haim

טיפים לצילום עיצוב פנים בסלולר

עודכן: 6 באוג׳

אין ספק שהמצלמה בטלפון יכולה להוות כלי משמעותי בתיעוד תהליך העבודה והתוצר הסופי עבור המעצבים והן עבור האדריכלים.

תהליך העיצוב מתפרש לאורך זמן וכולל ביקורים חוזרים ונשנים במקום. ובעידן שבו אנו נמצאים כל ביקור יכול להוות פוסט או סטורי שמחבר את קהל לקוחותינו וקהלים חדשים שצמאים לרעיונות עיצובים חדשים.

תמונה טובה יודעת לעביר סיפור, רגש, אווירה, חומרים, שפה עיצובית ועוד...


אשמח לשתף אתכם במספר טיפים וכלים שיעזרו לכם להגיע לתוצאה משופרת בצילום בסלולר.

אז לפני שאתם מרימים את הטלפון ומפעילים את המצלמה חשוב להכיר מספר דברים...


עיצוב : קוויני ויעל



תאורה - אפשר להגדיר את התאורה כאחד הגורמים שהכי משפיעים על התוצאה הסופית.

לעומת צילום מקצועי ע"ג חצובה, שם ניתן לצלם גם בתנאי תאורה פחות טובים. צילום בסלולר מחייב אותנו

לפעול כאשר תנאי התאורת החוץ (בעיקר) הם לטובתנו. יש לוודא שהחלל מואר בצורה מספקת, לפתוח חלונות במידת הצורך, ואם יש וילון בהיר ניתן לפרוש אותו ולקבל ריכוך של האור.

(ניתן להעזר באפליקציה חינמית sun position demo שתראה לכם את מצב השמש בכל שעה ביממה).

את התאורה במקום לא תמיד נכון להדליק, זה עלול לייצר צהבהבות יתר. ניתן לבדוק במקום ולראות איך מתקבלת התוצאה הטובה ביותר.


יציבות - מכיוון שהמצלמה לא נמצאת ע"ג חצובה, ומכיוון שבחלק מהמקרים תנאי התאורה הטבעיים בבית הם לא אופטימלים, יש לשמור על יד יציבה. על מנת לקבל תמונה חדה ככל האפשר. בתנאי תאורה טובים מהירות התריס במצלמה גבוה ולכן לרוב התוצאות יהיו חדות. כמו שקורה בצילומים בחוץ. בתנאי תאורה פחות טובים מהירות התריס נמוכה וזמן הצילום מתארך, המשמעות שכל תזוזה גם הקטנה ביותר עלולה לטשטש את התמונה.


איך נכון לאחוז במצלמה/ טלפון - לצילום האדריכלי יש מערכת חוקים ייחודית לו, זו שפה בפני עצמה. אחד החוקים הבסיסים בשפה הזו היא לצלם בקווים מקבילים לקרקע, כאשר המצלמה מונחת בצורה ישרה. לרוחב או לאורך. בדרך הזו קווי המבנה. עמודים, ריצפה, תקרה, קירות, ארונות וכו' מוצגים באופן ישר. וכך המסר עובר בצורה ברורה למוח ומתכתב עם הדרך בה בני האדם רואים את החלל. כאשר אנחנו מטים את המצלמה למעלה למטה נוצרים קווים מתכנסים, הדבר מיצר עוויתות בתמונה, חוסר פרופורציה ובעצם הצופה עסוק בצורניות הלקוייה ולא בעיצוב. בצילומי דיטיילס ניתן לשבור את החוקיות ולצלם גם בזוויות אחרות כל עוד המבנה של הקומפזציה עובד.



עיצוב : עינב ברזני


קומפוזיציה - היא איך האופן בו אני רוצה לספר את הסיפור של המקום, גם כאן יש מערכת חוקים, ומי שמכיר את סוגי הקומפוזיציות יודע גם לשבור וליצר פריימים פחות מוגדרים. הטיפ הבסיסי שלי. תחפשו תמונה מרגשת אתכם, חשוב שיהיה יחס נכון בין הרצפה לתקרה (לא יותר מדי מהשניים), אם הצלחתי להשיג התרחשות לדוג' כניסה של אור/הצללות/דמות זה מוסיף עניין. לרוב אם אתם תתרגשו מהפריים כך גם הצופים בבית.


פוקוס - ניתן לקבוע היכן יהיה הפוקוס, מה יהיה האיזור הברור יותר בתמונה. בצילומים רחבים לרוב הפוקוס צריך להיות במרחק של שליש עד חצי מהמרחק המצולם. ובצילומי תקריב תוכלו לבחור את הנקודה המעניינת יותר עבורכם והיא תהיה בפוקוס. הפוקוס לרוב גם יקבע לנו את מידת החשיפה. משמע אם נלחץ על איזור חשוך בתמונה המצלמה תחשב לפי האיזור הזה ותבהיר את כל התמונה. ואם נבחר באזור מואר במיוחד המצלמה תחשב לפי האזור הזה ותכהה את כל התמונה. תחפשו את האיזון הנכון עד שתהיו מרוצים מהתוצאה.


אפליקציות - ישנם אפליקציות שונות שיכולות לתת לכם שליטה טובה יותר על התוצאה הסופית של התמונה, בנוסף ניתן גם באינסטגרם לשנות את התוצאה הסופית לפי בחירתכם. תשתדלו לא לבחור בפילטרים קיצוניים, אלא לנסות להעביר מראה טבעי ונקי.




מה לא לעשות


צילום מול השמש - בשעות שהשמש נמוכה וקרני השמש פוגעים בכם ישירות, זה שקול להסתכל קדימה כאשר מופנה אליכם פנס. תמנעו מפריימים כאלה, ניתן לחכות שהשמש תשנה כיוון, ניתן לשנות זווית בחלל ואפשר לוותר.


לא הצלחתם לצלם פריים טוב - אל תפרסמו. תנסו בזוויות שונות, אולי דברים שונים, או בשעה שונה. לא טוב אל תעלו לרשתות החברתיות.


פלאש - לא להשתמש בפלאש, מייצר הברקות, חלוקת אור לא שווה, ופוגע באותנטיות של הפריים.


זום - לא להשתמש בזום, במצלמות סלולר הזום הוא דיגיטלי, על כן הוא מפחית את התוצאה הסופית. תתקרבו ותתרחקו לפי צורך.



כפי שציינתי צילום בסלולר יכול להיות כלי משלים נהדר לעבודת המעצב והאדריכל.

לצילום פרויקט מלא מומלץ להשתמש בשירותי צילום מקצועי.


מתלבטים איך לבחור צלם אדריכלות? כנסו לבלוג "איך לבחור צלם אדריכלות?"


הכותב: ארז חיים, צלם אדריכלות.






22 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול